IMAGEnder je Erasmus+ projekt za razvoj medijske pismenost s posebnim naglaskom na osvještavanje stereotipova te uključivanje učenika koji imaju otežani pristup umjetnosti zbog svoj socio-ekonomskog statusa. Provodi se u suradnji sa školama iz Hrvatske, Finske, Švedske i Italije. Jedan od značajnijih rezultata projekta je objavljivanje priručnika iz medijske pismenosti za učitelje. 

Početak projekta: 1.5.2023.

Završetak projekta: 1.7.2024.

Projektni tim: Antonija Lujanac (koordinator), Danica Bobinac (provedba u nastavi)

Stranica projekta je kreirana na platformi eTwinning.

PROVEDBA

Početne projektne aktivnosti dogovarale su se online, a detaljni koraci provedbe dogovoreni su na sastanku u Italiji.

Iskusni partneri iz Švedske koji već godinama obrazuju generacije mladih u području medijske pismenosti prikazali su svoju metodologiju. U suradnji s talijanskom školom iz Perugie testirane su radionice, a povratne reakcije učenika i učitelja bile su izvrsne. Učitelji iz Finske prikazali su na koji način promiču rodnu jednakost u svojoj školi, a predstavnice naše škole prikazale su rezultate naših radionica medijske pismenosti i osvještavanja rodnih stereotipa. Finska metoda dijaloga Time out odabrana je kao najbolji način komunikacije o rodnim stereotipovima, a animirani film Purl kao zajednička aktivnost u svim partnerskim školama. 

Italija 2023.

Transnacionalni projektni sastanak održan je u studenom 2023. u Italiji.

Radionice s učenicima

Učiteljica Danica Bobinac provela je nekoliko radionica s učenicima na temu medijske pismenosti i rodnih stereotipa. Radionice su se svidjele učenicima, a utjecale su i nam predivne likovne radove učenika povodom Dana žena. 

Ovdje možete vidjeti reakcije učenika na film Wadjda i njihova mišljenja o tome što se u našoj kulturi očekuje od muškaraca, a što od žena. Učenici iz finske škole Mutala koulu napravili su svoj film koji možete pogledati ovdje. Promišljali su o rodnim stereotipovima koji se očituju u igračkama i načinu igre. Tijekom radionica izrade scenarija učenici su osvijestili koliko su stereotipovi moćan alat u filmskoj industriji, ali i u ostalim vizualnim umjetnostima.

PROMOCIJA PROJEKTA U LOKALNOJ ZAJEDNICI

Temom medijske pismenosti i stereotipova bavili smo se i prije nekoliko godina u suradnji s Gradskom knjižnicom S.S.Kranjčevića u sklopu projekta Izložbe u školama: kustosko istraživanje. Projekt Imagender nastavlja pružati uvid u suvremenu umjetnost i medije svim učenicima, ali i lokalnoj zajednici. U pripremi je događanje u svibnju 2024. kada ćemo predstaviti sve rezultate projekta, ali i progovoriti o ostalim pitanjima koja se mogu pojaviti potaknuta provedbom projekta kao što su primjerice utjecaj medija na sliku o sebi, odgovornost i umjetnička sloboda, novi izazovi medijske pismenosti i sl.

Skip to content