PLAN RADA OŠ DOBRIŠE CESARIĆA
U UVJETIMA ZAŠTITE OD ZARAZE KORONAVIRUSOM
Provedbeni plan OŠ Dobriše Cesarića (u daljnjem tekstu: Škola) donosi se temeljem Uputa HZJZ i Preporuke MZO (dostupne na stranici škole).
Odnosi se na razdoblje koje počinje 7. rujna 2020. i bit će na snazi do novih uputa HZJZ-a i MZO-a.
U školskoj godini 2020./2021. škola će raditi u jednoj smjeni.
Škola će započeti rad po modelu A.
- OPĆE UPUTE
- Protokolarnih uputa i preporuka dužni su se pridržavati svi zaposlenici Škole prema područjima svog djelovanja.
- U ustanovi nije dozvoljen boravak djelatnika koji nisu raspoređeni na posao.
- Svi djelatnici u svakom trenutku moraju držati preporučenu socijalnu distancu (međusobni razmak od 1.5 m do 2 m).
- Dogovori djelatnika, kada je to moguće, odvijaju se elektroničkom komunikacijom ili mobitelom/telefonom.
- U prostoru učionice tijekom boravka djece u njoj može biti predmetni učitelj/učitelji i članovi stručne službe škole. Svima ostalima, boravak je zabranjen.
- Izbjegavaju se kontakti djece između skupina.
- Izvan ustanove djelatnici, učenici i roditelji pridržavaju se, što je moguće više, pravila zaštite od zaraze koronavirusom (izbjegavanje trgovina, okupljanje, provođenje mjera socijalne distance i higijene).
- U školi treba izbjegavati koristiti klimatizacijske uređaje i ventilatore.
- Ulazak u školu moguć je samo uz prethodnu najavu.
- Svaka osoba koja ulazi u školu mora dezinficirati ruke i obuću, imati masku.
- U slučaju da neko od zaposlenika ili učenika za vrijeme boravka u školi pokaže simptome koji upućuju na zarazu koronavirusom, škola obavještava nadležnog epidemiologa i postupa prema njegovim uputama.
- U slučaju potresa škola će postupiti prema protokolu o postupanju u vrijeme potresa
- PRIPREMA PROSTORA ŠKOLE PRIJE ULASKA UČENIKA
Važno je održavanje socijalne distance prilikom ulaska u školu i nošenje maske.
- Priprema dezinfekcijskih sredstava za ruke i obuću, postavljene su dezinfekcijske barijere.
- OBVEZE KOJE SE ODNOSE NA SVE ZAPOSLENIKE
- Svi zaposlenici prije dolaska na posao imaju obvezu izmjeriti tjelesnu temperaturu (evidencijske liste).
- Zaposlenicima s povišenom temperaturom nije dozvoljeno raditi niti dolaziti u prostor Škole.
- Zaposlenici ulaze u školu jedan po jedan i ne zadržavaju se prilikom dolaska.
- Po ulasku u školsku zgradu sve osobe moraju dezinficirati svoje mobilne telefone.
- Preporuča se nošenje MASKE svim zaposlenicima.
- Maske su OBAVEZNE u sljedećim situacijama:
- medicinska maska (ne platnena) potrebni su u slučaju da zaposlenik nadzire učenika koji je razvio znakove bolesti tijekom boravka u školi, a do dolaska roditelja (u tom slučaju taj učenik se izolira u zasebnoj prostoriji do dolaska roditelja)
- u svim situacijama neposredne komunikacije u kojima nije moguće osigurati fizički razmak od 1,5 metar
- za sve osobe kojima je liječnik primarne zdravstvene zaštite med.masku odredio kao posebnu mjeru zaštite zbog njihovog zdravstvenog stanja
- prilikom izvođenja nastave u kući
- za pomoćnike u nastavi u svim situacijama
- učiteljima ostalih predmeta u razrednoj nastavi
- svim djelatnicima u vrijeme kontakta s odraslim osobama
- svim djelatnicima prilikom prolaska hodnikom i sl.
- PROSTOR ZA IZOLACIJU
Učenik se izolira u zasebnoj prostoriji u slučaju da razvije znakove bolesti tijekom boravka u školi.
Koraci:
- Učitelj telefonskim putem kontaktira roditelja učenika o potrebi dolaska po učenika. U slučaju da se roditelj ne javlja na telefon/mobitel šalje mu se sms poruka o potrebi žurnog dolaska u školu.
- Učitelj mora imati masku i biti udaljen od učenika 2 m
- Učitelj s učenikom koji je razvio simptome odlazi u prostor za izolaciju
- Učenik stavlja zaštitnu masku ukoliko mu to zdravstveno stanje omogućava
- Po odlasku učenika prostor za izolaciju se dezinficira, a ruke se operu vodom i sapunom te dezinficiraju
Učenik koji je razvio simptome bolesti, a zbog čega je boravio u prostoru za izolaciju, vraća se u školu uz ispričnicu/ potvrdu liječnika primarne/školske zdravstvene zaštite /pedijatra
- ORGANIZACIJA ULASKA U ŠKOLU
- Ukoliko učenik dolazi u pratnji roditelja/pratitelja, vodeći računa o rasporedu i mjestu ulaska u školu, pratitelji dovode djecu ( moraju svi imati maske ), a od njih ih preuzima učitelj na ulazu u školu.
- Prije dolaska u školu roditelji moraju djetetu izmjeriti temperaturu i zapisati u informativku koju dijete svako jutro pokazuje učitelju
- Prilikom ulaska u školu, učenici obvezno dezinficiraju ruke i potplate obuće.
- Ulazak svih učenika je s maskama, preobuvaju se u označenom prostoru ispred njihove učionice i nose stvari u ormarić unutar tog prostora.
- Svaki učenik u učionici ima određeno mjesto sjedenja na kojemu sjedi i ne smije ga samovoljno mijenjati
- Za vrijeme trajanja nastave učenici su u svojim matičnim učionicama osim za vrijeme nastave Tjelesne i zdravstvene kulture i Informatike kada odlaze u dvoranu/igralište ili kabinet Informatike.
- Izborna nastava Informatike za učenike 1. – 4. razreda organizirati će se u njihovim matičnim učionicama.
6. EDUKACIJA UČENIKA
- Djecu svaki dan podsjetiti o načinu dolaska u školu (mjesto na kojem ulaze u školu i vrijeme).
- Objasniti im važnost skidanja cipela i obuvanja papuča na točno određenom mjestu.
- Objasniti potrebu hodanja desnom stranom hodnika uz rub bez dodirivanja prozora i zidova pazeći na moguće otvaranje vrata učionice.
- Ponavljati načine na koje brinemo o zdravlju i vježbati zadržavanje socijalne distance.
- Naglašavati važnost pranja ruku: obavezno ih prati po dolasku u školu, prije ulaska u skupinu, a onda što češće, prema uputi učitelja.
- Upozoriti učenike na uporabu jednokratnih maramica.
- Poticati učenike da ne dodiruju usta, nos, oči i lice.
- Ponavljati zaštitni postupak kod kihanja i kašljanja.
- Naglašavati im mjere zaštite prilikom korištenja WC-a i umivaonika.
- Objasniti im zašto im je dodijeljeno trajno mjesto u razredu i zašto ga ne mogu mijenjati.
- Naglašavati važnost korištenje vlastitih boca za vodu (boce moraju biti označene, tj. na djetetovoj boci OBAVEZNO treba pisati ime, prezime i razred).
7. ODMORI UČENIKA
- Učenici su tijekom odmora u učionici, izlaze ako moraju, ali moraju biti u označenom prostoru ispred svoje učionice ( trakama će biti označen prostor učenika ispred učionice.
- Svaki razred ima označen svoj WC.
- Tijekom odmora učenici i učitelji nose maske.
8. ORGANIZACIJA NASTAVNOG DANA
- Izborna Informatika, Vjeronauk i Njemački jezik se održavaju u školi.
- Dopunska i dodatna jedan tjedan svako razredno odjeljenje ili online.
- Izvannastavne aktivnosti provode se na daljinu.
- Čisćenje dvorane za tjelesni odvija se nakon svakog održanog sata.
- Kad god je to moguće, nastava Tjelesne i zdravstvene kulture održavat će se vani.
- Veliki odmor će se odrediti za svaki razred u vrijeme kada će za taj razred biti organiziran doručak/užina.
- Tijekom boravka učenika izvan učionice i u učionici, prostor učionice se prozračuje.
- Prilikom izlaska iz škole učenici obuvaju obuću za van, a prilikom ponovnog ulaska u školu, ponovno obuvaju papuče. Prilikom ulaska s dvorišta u školu, ponovno se dezinficiraju ruke i obuća.
9. PREHRANA UČENIKA
- Mliječni obrok će biti ostavljen ispred učionice razreda.
- Ručak će biti samo za djecu koja pohađaju produženi boravak.
10. KNJIŽNICA
- Knjižnica neće raditi, nego će učenici napisati na papir koja im knjiga treba pa će knjižničarka donijeti učenicima knjige u učionicu.
- U iznimnim situacijama u knjižnici može boraviti do 7 učenika.
11. POSTUPAK PRI ODLASKU IZ ŠKOLE NAKON ZAVRŠETKA NASTAVE
- Učenici nakon završetka nastave se preobuvaju i samostalno u što kraćem vremenu izlaze iz škole s maskama. Važno je da održavaju fizičku distancu .
- Roditelji ne ulaze u školsku zgradu i ako čekaju dijete ispred škole moraju održavati razmak od ostalih roditelja.
- Nakon odlaska učenika iz škole, u učionice ulaze spremačice. Uz uobičajeno čišćenje učionice, provode i dezinfekciju klupa, podova, strujnih prekidača, kvaka i vrata te ostalih predmeta koje su učenici dodirivali, a na što im ukazuju učitelji.
- Učionice se prozračuju u vremenu od najmanje 30 minuta
- Nakon provedenog čišćenja, prozračivanja i dezinfekcije svih učionica i WC-a spremačice čiste i dezinficiraju hodnike, hol, te sve prostorije škole u kojima se boravilo i radilo te posljednje napuštaju školu
- Kuharice čiste i dezinficiraju prostor kuhinje i posuđa koje je korišteno.
12. UPUTE ZA RODITELJE
Molimo roditelje da redovito prate zdravstveno stanje svoga djeteta te da o svakoj promjeni obavijeste razrednika. Iznimno je važno da razrednik prvi sazna za sve eventualne probleme kako bi škola pravovremeno i valjano reagirala.
- Roditelji prilikom ulaska i boravka u školi (samo uz najavu) obvezno nose masku, obavezno dezinficiraju dlanove te potplatima obuće prolaze kroz dezinfekcijsku barijeru na ulazu
- Ukoliko dijete u školu dolazi u pratnji, u školu, odnosno do škole dijete dovodi i odvodi roditelj ili druga osoba koja s djetetom živi u istom kućanstvu i koja ne pripada rizičnoj skupini ( starija od 65 godina, kronični bolesnik...)
- Svako jutro prije dolaska u školu roditelj mjeri djetetovu i svoju temperaturu i ukoliko je temperatura povišena (iznad 37.2) ne dovodi dijete u školu nego obavještava učitelja i kontaktira liječnika.
- Roditelji prilikom dolaska i odlaska zadržavaju definirani razmak (2 m) i ne zadržavaju se u dvorištu škole, niti ispred nje
- Roditelji s povišenom temperaturom ili s respiratornim smetnjama, kao i oni koji su bili u mogućem riziku od zaraze ili su u izolaciji ne dovode djecu u školu.
- Roditeljima nije dozvoljen ulazak u školu bez prethodne najave i dogovora s učiteljem ili drugom osobom koju roditelj treba.
- Roditeljski sastanci/sastanci Vijeća roditelja organiziraju se online ili na prostoru školskog dvorišta, a u iznimnim situacijama organiziraju se u prostoru škole poštujući sve epidemiološke mjere.
- Za izvođenje nastave u školi učitelj će definirati potreban pribor.
- Važno je da dijete ima svoju bočicu na kojoj je je jasno vidljivo kome pripada (ime i prezime).